hahaha .

JAG ORKAR INTE BLOGGA !
Tänker bara berätta kort om vad jag har gjort under denna urdåliga uppdatering .
Har flyttat ordentligt nu så jag bor officiellt nånannanstans . Under midsommarhelgen var jag i skären , på Saras stuga och samtidigt firade vi hennes födis . Vi rodde och chillade . Det normala ni vet .
Idag har jag shoppat som fan . Alltså allvarligt . Det for kanske *00 € sammanlagt . DDamn .  Jag vet inte när jaag senast shoppat sååå mycket .
Imårrån kanske det bär av till Borgbacken ft . Felicia & kanske Amanda . Om jag får henne övertalat .. Janni ville inte komma .

Och nu kan jag kalla att det är sommar i Finland med . Fan vilken sol det har lovats för denna vecka ! <3
Gillaas .

Men nu orkar jag inte blogga .
Räkna med en dålig uppdatering .

new home .

Idag är det officiellt . Idag flyttar vi the rest of the stuff till nya huset . Idag sover vi första natten i det nya huset ! Lovely !
Ska tvätta fönster / packa upp / packa ner idag . Så jag har inte tid med så mycket annat . Kanske  först på kvällen . Beror lite på hur länge allting tar .

Har inte så mycket att säga ..

Puss och njut nu extra mycket av detta ovanligt fina väder . Jag kan inte njuta idag .. -.-

Forgive me .

För att jag bloggat dåligt .
Men vet ni , jag orkar inte blogga .. om resan .. om livet .

Men livet det leker nog ibland så mycket ! ;) <3

Så det kommer att otroligt dålig bloggning framöver . Man kan vara ute och gör annat istället för att sitta inne och blogga .. :D

Puss heii !! :D

Reven sa ringvald .

Har så otroligt tråkigt att det inte finns värre . Borde hitta på något att göra med någon . Felicia sa att vi skulle hitta på något men hon har inte ringt och svarar inte när jag ringer heller så det kan bli lite svårt .

Har klippt mina jeans till shorts . Ett bra och sparsamt sätt att få shorts . (jag vet inte hur jag ska formulera meningen)

Ska skriva om resan nu så del 2 kommer upp i nästa inlägg !

Popkalaset ...

... verkar ha varit roligt . Men nåja , inte ska man gråta över spilld mjölk ;)

Kusinerna far hem idag så kommer att ha lite tråkigt . Men nåja . Det finns ju Lost & House . & vänner dessutom .
Matade Saras katter eftersom hon är i Sverige , på eken cup . Igår hatade den ena mej och fräste och spottade . Men nu kom den fram till mej med svansen i vädret . Tänk hur känslor kan förändras under en natt .

Ointressant inlägg .
Snart kommer nästa del av resan upp på bloggen !

i brist på rubriker .

Mulen dag . Det har lovats regn .  Tycker synd om de som ska på popkalaset i Ekenäs . Känn er träffade . ;)

Var uppe till ca 03.30 igår och har stora fina påsor under ögonen . Ser inte så hemskt vackert ut . ;)

Igår kom Anne hem med House season 3 ! Gillas ! Fast har inte sett något avsnitt på den ennu . Eftersom jag måste kollla Lost season 4 klart först . Jag älskar när det är grått och regningt och man kan bara sitta inne och glo på tvapparaten på sina favorit tv - program ! Jo , jag vet , jag är en soffpotatis . But i'm damn proud of it !

Men nu ska jag fortsätta med mitt ! Eftersom jag troligen tråkar ut min söta kusinvitamin !

Kusinvitamin .

Är här nu så det blir en minimal bloggning framöver . Så ni får vänta ganska länge med en ny uppdatering om Turkiet - resan . För det är ju ganska oschyst om jag sitter och skriver långa rader medan kusinen ser på ju . Så det får vänta .
Popkalaset på lördagen . Kan inte fara dit . Men dom har ju lovat dåligt väder endå , så man missar nog säkert inte så mycket . :)

Bloggar senare !

Turkiet del 1 .

Orkar inte skriva allt på en gång . Så ni får läsa om de två första dagarna i Turkiet först .

Den 8.6 2010 vaknar vi klockan 10 ungefär med en ohygglig resfeber . Det var dags att snart åka iväg till Helsinki – Vantaa lentokenttä för att påbörja vår resa till Side , Turkiet . En liten stad , ungefär som Karis fast större , utanför Antalya . Resväskorna är packade och vi sätter oss i bilen efter en liten liten lunch .

Väl på flygplatsen var jag rädd att min kappsäck skulle väga för mycket , det gjorde den inte men jag oroar mej alltid i onödan när det kommer till dessa saker . ;)

Sen hatar jag att gå igenom security – kontrollen också . Värst av allt . Vårt plan skulle lyfta från marken klockan 16 ungefär men det blev lite försenat och vi gick ombord kanske där kring 17 tiden . Resan tog ungefär 3 timmar . Under resan sysselsatte jag mej att se på en ohyggligt söt pojke på flyget. Han tittade på mej stup i kvarten , så resan gick fort . ;)

När vi landade på Antalya flygplats var klockan kanske 21 – 22 på kvällen . Vi åkte buss till vårt hotell , Sunlight Garden. Bussresan tog cirka 1 timme . Vi var på hotellet kanske klockan 23 tiden och vi fick äta en snabb middag och efter det visade en servitör , Hassan , oss upp till vårt rum med våra väskor. Själva hotellet var fint , verkligt fint . Men rummet var inte precis något att skryta med . Självklart fanns det allt det nödvänligaste , sängar , wc , dusch och sånt . Men nog hade man snålat med dekorationerna . Men det brydde vi oss inte om . När vi gjort oss hemmastadda gick vi ännu ut till staden för att kolla runt . Redan på natten såg man att Side var en vacker stad. Vi besökte en butik , Turkish Ullered . Gubben som sålde saker där var en pain in the ass . När vi kom tillbaka till hotellet gick vi förbi baren och en servitör skrek :

”I love you Finland”

Vi bara skrattade åt honom . :D Senare skulle just denna bartender bli min och Emmas favorit .

Onsdag 9.6

Vi steg upp och åt frukost på hotellet , vi bodde på ett All Inclusive hotell så vi fick drinkar och frukost , lunch , middag gratis. Fast vi hade nog betalat för  det . Oroa er inte . ;)

Vi bestämde oss för att slappa vid poolen idag . Solen var som starkast alltid klockan 12 – 14 på dagen . Då var det verkligen hett alltså . Så ni kan tänka er hur kallt det var när vi var tillbaka i Finland.

Mamma och Hasse for på något infomöte och vi bestämde oss för att fara på en ordnad shoppingtur till en outlet i utkanten av Side . Det var fasta priser så det gick inte att pruta .

Köpte en Adidas ”huppare” och en top . Ed Hardy .

Vi åt middag på hotellet och gick till stan och kollade runt . Till exempel gick vi till strandpromenaden och gick omkring där . Vi gick ner till vattnet fast vi såg inte så jättemycket av det. Det var ju trots allt mörkt .

Men vi bestämde oss i alla fall att besöka havet nästa dag . När vi kom tillbaka till hotellet så kan ni gissa vad bartendern/servitören skrek .. ? ;)

Har kopierat detta från ett dokument jag skrev , därav inga bilder . Men dom kommer senare .

ECLIPSE !

De kom här förbi och sade hej ! Gillas . Dem har man ju inte sett på jaa-a , mer än en vecka i alla fall . Jag berättade lite om resan , fast långt ifrån allt . ;)
Men jag berättar mera om resan senare .

Idag har man annors hängt med Sara och vi har haft allmänna epilepsia - anfall !

Kom just på att det är Eclipse - premiär om två veckor ! (y)
Vem joinar till Helsinki ?

JACOB ♥

ps . Emma , we love to love i love finland & snaggisen !

Borta bra men hemma bäst ... ?

Är det verkligen så ? Jamena vi kom hem igår igen typ klockan 2 på morron/natten och jag kan säga er att JAG VILL INTE VARA HÄR ! Jag vill vara i Side , Turkiet vid poolen och chilla .... Där solen alltid , för det mesta , skiner och alla är så trevliga och snälla och artiga och gulliga och jaa-aa jag kan inte komma på fler adjektiv . Jag vill inte vara här i kalla , fula , dumma Finland .. Nej , jag vill vara i varma , vackra , snälla Turkiet ! <3
JAG
VILL
BARA
INTE
!

Någon gång under dagen får ni i alla fall ändå en resumé över min resa .

JAG VILL TILLBAKA !

I love you Turkey !

God eftermıddag !
Idag har vı varıt pa stranden och solat och sımmat
Imarran ska vı besoka Apollo templet ı hamnen har ı Turkıet
Har faktıst lıte hemlangtan
Fasst ınte mycket men det kanns som om jag skulle mıssa sa hımla myket bara
Och en lıte rolıg sak ar den att varje gang vı gar forbı baren skrıker enav bartenderna I love you Fınland och ıdag fıck vı oss ett gott skratt nar jag skrek I love you Turkey tıllbaka
Hehe

Men pa tısdag kvall startar flyget hemat ıgen och sen ar det bara att pıck up the pıeces and move on
Saknar dessutom en vıss person sa javla mycket

Just nu har ı samma rum ar det nagra ırrıterande engelska smaglın som skrıker och haller pa att man tappar nerverna
plus att denna dator som jag nu bloggar ıfran ar vrıckad
vet ju fan ınte ens var punkt lıgger pa tangentbordet
Pa mandagen kanske vı shoppas och solar och pa tısdagen sa hınner vı sakert ınte gora sa mycket
men jag kan saga er att ıdag har det verklıgen varıt den varmaste dagen under hela den tıden vı varıt har
fıfan alltsa

Jannıhanı hade fallıt med cykeln och hade ganska allvarlıga sar ............. jag hıttade punk - knappen !! .................. Sa Jannı krya pa dej ! (hjarta)

Ska ju dessutom jobba lıte hos pappa nasta vecka . Hemma daa alltsa . Sa far man ju en summa pengar sedan och sen har man val rad att betala sın andel av mopon . Jobbar ju nog ocksa hos mamma och tjanar ıhop lıte eget fyrk .

Men hoppas nı har fınt vader for det har vı !

JUSTNU .

Sitter jag i hotellobbyn och bloggar ! Solen har gassat som fan ıdag . Har tıll och med brant mej . Inte so najs .
Idag har vı slappat vıd poolen och varıt tıll en stor kladoutlet . Kopte lıte saker ocksa . Snart blır det mıddag pa hotellet och sen ut pa stan och kolla runt ı buıker och PRUTA , saklart ! :))

Jagh ar en kansla av att dagarna ı Fınland maste ga otrolıgt langasamt when ım not around ;)
Hehe .
Det har lovats fınt vader hela veckan sa det ar ju en positıv sak ju :)
Imarran besoker vı HAVET . Skall bli otrolıgt skont . <3

Men snart ar var halvıtmme slut !
Bloggar kanske sakert ennu nangang under resan !

PUSS OCH HA DET BAST ! ;D

Goodbye Finland !

Snart startar vi mot flygplatsen !
Ska snabbt äta lite smått .
Kappsäckarna är packade och håret är fixat !
Allt är på topp !
Nog för att folk har lite resfeber och är lite nervösa med det fixar sej !

PUUUUSSS OCH HA DET SÅ HÄRLIGT !

Last day in this rathole !

GODMORRON MULNA FINLAND ! :D
VAKNADE JUST AV ATT EMMAS TELEFON PEP . KLOCKAN TYP 12.30 SKA VI ÅKA IVÄG TILL HELSINGFORS VANDA FLYGFÄLT OCH SITTA DÄR OCH RUTTNA TILLS FLYGET FAR KLOCKAN 16 .
DET TAR TYP 3 TIMMAR ATT FLYGA DIT SÅ ÄR UNGEFÄR FRAMME I TURKIET CIRKA KLOCKAN 20 . TIDEN DÄR BORDE VARA DEN SAMMA SOM HÄR I MULNA FINLAND !
SKA SHOPPA SOM FAN DÄR OCH OM JAG HAR TUR HINNER VI SÄKERT LITE IDAG ÄNNU ! ;)
Bloggar kanske som hastigast ännu innan vi far . Beror på om jag hinner eller har lust .

PUSS KÄRA FINLAND , OCH HA DET SÅ TREVLIGT I ERT MULNA VÄDER . :DD

my hair .

dålig bild .
men där fick ni en glimt av hur mitt hår såg ut idag .
tror att jag ska odla långt hår nu . skitsnyggt ju !

the bride & the groom .

handsome couple , right ?

Angående det förra inlägget :

haha nej jag skojade bara ! :D Vi har bara lånat den ! Mamma och Hasse åkte från kyrkan hem med den ! Den ska lämnas tillbaka typ imårrån ! :D
Hoppas ni alla gick på det !
DDamn det skulle nog vara najs att ha en sådan bil !

Puss och hoppas ni inte tog illa upp ! :D

vi har köpt en ny, fin, sexig bil !

BMW , it's dynamite !
sexig liten cabriolet right ? ;)

weddings are beautiful .

Så nu är då bröllopet nästan över . Gästerna är nog kvar ännu men . Har nog faktist lite resfeber . Har mått illa nu i två dagar . såvidamaninteärgravid;)   Nejfan . Skojade bara . Hoppas ni förstod det.
Men i kyrkan idag skulle vi då sjunga . Fan . Karin hann bara spela introt till låter och jag brister i storgråt . Emma hon fortsätter sjunga och jag försöker samla mej . När jag väl gjort det lät jag som en skjuten kråka , bokstavligen . Så vi fick sjunga pånytt hemma istället .
Men under ceremonin så fällde jag nog ett par tårar . Är det bara jag som tycker att weddings are truly beautiful .. ?

Om ungefär 24 timmar är flyger vi den sista biten till Turkiet ! DDAAAAAMMN . Det ska bli skönt som fan med en veckas semester . Jag vet att en vecka inte är så mycket men it's enough for me . ;)

Kommer att sakna massor med schack ! <3

Crisse gnällde om att han skulle med . :)) Sällan . :)

das Auto .

Dodge Viper .
ddamn .

what a beaty .

today , tomorrow , toyota .

Gomorron världen !
Idag är det då bröllop och har håret fixat . Måste ännu äta och klä på mej klänningen , och sminka mej såklart . Jag tar bilder så får ni också se .

Emma får sitt hår fixat just nu hon med . Klockan 14 börjar ceremonin i kyrkan och efter det kommer allt schack hit . Najs . Eller sen inte . ;)
Imårrån är det då dags för den 3 timmar långa flygresan till Turkiet ! <3 Har kollat väderprognoser och det ser verkligen lovande ut ! En dag på hela veckan skulle det vara mulet . Men man kan ju inte alltid lita på sådana prognoser . Right ?
Angående rubriken så hade jag en brist på rubriker och det var det första som ploppade upp i huvudet . ;) Rubriken har ingenting med inlägget att göra .

Blogguppdateringen i Turiket kanske blir lite dålig . Beroende på om jag hittar en dator på hotellet . Får inte ta min egen dator med . -.- Så ni kan räkna med dålig uppdatering framöver .
Men hej , det är sommar och sol och jag slår vad om att ni har bättre saker för er !
Bättre saker än att sitta och uggla och läsa detta inlägg . Fast just nu på morgonen så är det faktist kallt . Underligt . I maj var det sjukt varmt och sen vid månadsskiftet har det bara blivit kallare , tycker jag .. Hoppas det blivit varmare så fort som vi är tillbaka från Side , Turkiet !

jag mår dåligt .

Fyfan . Har ont i magen . Mår illa ..

Amandas nya kissemiss är otroligt gullig måste jag säga . DDamn .

Måste typ stiga upp 7 o' clock för att hinna med allt som ska göras . Rummet måste redas upp . Ser ut som ett bombnedslag ju . pga packingen då alltså . Sedan ska man hinna i duschen och sen kommer Saras vän och fixa håret så borde man ju äta och klä på sig . Det låter som lite på program men trust me on my words , det är allt annat än det .

© Emma , -10

ich weiβ nicht was kommt
ich weiβ nicht was war
ich weiβ nur du bist nicht mehr da .

Stress .

Har stressat runt i huset med en stressig släkt . Framför allt en stressig mamma . Men det är väl riktigt förståeligt . Har provat och sett hur mitt hår ska se ut inför bröllopet imårrån . Skitsnyggt , det vill jag lova . Tar bilder , men dom kanske först kommer upp på bloggen efter resan . Får se lite .
Just nu går jag igenom det som jag ska köpa i Turkiet . Bland annat en Ed Hardy top . DDAMN dom är snygga ju ! Har totalt blivit kär i sådana . Hoppas bara jag hittar några snygga .

Skulle ha farit till Felicias stuga idag och fortsatt fira att sommaren äntligen är här men nej det går ju förstås inte . En annan gång istället . Jag pratade nog med Felicia och sade att hon skulle ringa åtminstone varannan timme ;)

Smart som jag är så har jag inte packat ännu . Men den timmen kommer nog när jag orkar göra det . But it is not this hour . No , this hour i will spend in front of the computer . ;))
Borde ha tagit med House boxen till mamma men nej den blev förstås hos pappa ..

Ska sjunga imårrån på bröllopet med Emma medan Karin spelar piano .
"Aldrig ska jag sluta älska dej" by Jonas Gardell .
Kan typ bara refrängen ordentligt , smart som jag är .

Sitter nu med iPoden på högsta volym , redo att göra en shopping - lista inför den väntade resan !

SUMMERTIME !

Sorry för att jag inte uppdaterade igår . Jag hade inte tid . Men jo , det var som sagt avslutning igår . Och mitt betyg var på topp ! Inget stipendium dock men det kan jag leva med .
For då till Ekenäs som planerat med André och Felicia och där träffade vi Toto , Tessi och Kecku , som vi också tillbringade största delev av kvällen med . Senare kom också Oscar , Oskar och Jens dit . Och vi hade en riktigt trevlig kväll ! Men tro inte att ni får detaljer ! ;)

Heh

Idag ska man till mamma och packa och stressa . Inför både bröllop och Turkiet - resan .
Och som sagt så far vi till Turkiet om 2 FUCKIN DAGAR !

Har en otrolig huvudvärk nu så vi får höras senare !

Felicia och moi innan vi åkte iväg till Stallörsparken ! <3

SISTA DAGEN !

Idag var det då dagen som i alla väntat pååå . Sista dagen i skolan . Den allra sista dagen . Skönt som fan att ha den undan . Fick sluta redan klockan 12 idag . Skönt som fan . Sedan satt jag på lågis - gården och gungade med Ela , Emmi , Desiree och senare också Gredde + några lågisungar .
Bion igår var riktigt bra . får den av mej . Den hade ingen egentlig handling . Men inte var det waste of money i alla fall .
Om exakt 4 dagar sitter jag på planet till Turkiet ! Älska . Borde ringa Felicia och höra om morrondagen men gör det senare eftersom jag har Sara hos mej nu . Hon spelar sims , jag ska snart göra det . Riktigt snart .
Vädret idag har varit riktigt fint . Förutom att det blåst som fan ..

Imårrån är det då avslutning och jag ska ha samma klänning + skor som jag hade på konfirmationen .

Men nu ska jag ta och börja med mitt simspelande .
Jag vet , det är soligt ute och vi borde va ute men .. Man har heeeela sommaren på sej ju ! ;)

Puss.

SATC 2 .

Snart bär det av till stan för att kolla bio med Amanda & Janni ! Gillas ! Några andra .. ? Det vet jag inget om .
Idag fick vi typ sluta kvart över 14 med Siv . Gillas starkt ! Men Amandahani kommer hit riktigt snart ! Hon sade att hon hade nåt viktigt att berätta . Så jag väntar med spänning .

Men nu ska jag fixa mej klar !

Puss.

what would we do without you ?

Mycket mycket chill skoldag ! Gillas starkt . På lördagen är det dags för avslutning ! Gillas ännu mer! Efter avslutningen , samma dag , far vi med Felicia (& kanske nån annan) till Ekenäs och chillar . Gillas mer än avslutningen ! Men vad vi gör där så har jag inte riktigt klart för mej men nog hittar vi säkert på något ! ;)

Betygen syns redan idag på wilma och har nog ett rätt okej betyg endå . 8,6 i medeltal . 9 i historia . Jag som vill ha 10 . Men det är lite sent att stiga upp tidigt . ;) Som min käre far brukar säga.

På fredagen blir det en lite unusual dag i skolan . Inga lektioner . Inget sånt . Ängen med klassen istället , om vädret tillåter . Annors är det väl film i skolan som gäller !
Och vet ni vad , det är typ lite på 40 dagar tills jag får mitt mopokort ! Ogillas . DDamn att det ska ta sån tid tills jag firar födelsedag ..

Borde ta och ringa åt Janni men hon är ju och simma med Amanda så jag kanske inte ska riinga just nu !

6 DAYS . <3

there won't be trumpets .

Sorry för att jag inte uppdaterat tidigare . Igår var man då och köra lite med Felicia . Vi var runt kyrkan och sen till Pojo ett varv . Imårrån ska man tömma skåpen . Vilken lättnad . Om exakt EN VECKA så far vi till Turkiet! <+3 Älska . Man kommer bort från alla problem, bort från Finland . Ser verkligen framemot en vecka i Side .
Och AMANDA om du ser detta ;
RINGMEJÖGONBLICKLIGEN!

Hade inte så mycket mer att säga.